Per què un tutor particular?

El temps és or, també el dels vostres fills. Per aprofitar-lo i compensar les mancances de l'educació formal, convé disposar d'un suport individual i capacitat.
fem, revisam i adaptam (520 x 796 px) (520 x 796 px) (776 x 896 px)

Què pot proporcionar exactament?

He recollit una sèrie de beneficis que pot aportar un tutor particular i que difícilment es poden obtenir si únicament es fan sessions compartides.

Concentració

S'eliminen factors de distracció. Aquest pot ser un problema important si no tots els alumnes estan centrats.

Prioritats

Casualment, compartint suports, pot coincidir el nivell, la matèria, el dubte... de tots els alumnes. Les altres vegades, es distrauran amb explicacions que no els interessen en aquell moment.

Tutoria

Amb un tutor particular es facilita un clima de confiança, on tractar els problemes, les motivacions, maldecaps... que afecten coses tan importants com l'estat d'ànim o la predisposició a afrontar reptes. Sovint estam blocats en cert grau, però, amb un bon guiatge, la ment es pot tornar a dedicar a allò que li agrada de bon de veres: aprendre.

El camí propi

Cadascú fa feina millor d'una manera determinada. És important tenir l'espai i el temps per cercar i posar en pràctica aquest camí que ens mena més directament cap a l'aprenentatge.

Rutina

Sense interferències és molt més fàcil adquirir i seguir una bona rutina.

Seguiment

Observar un grup i observar un individu són dues coses molt diferents. A més a més, un observador sense interferències sempre podrà extreure més informació de valor.

beneficis a
proposta exclusiva - 2n trimestre

Accés a projectes.

Les tutories, amb altres requisits, obren la possibilitat d’accedir als Projectes.

Una de les bases de la meva proposta formativa és que no podem aspirar únicament a aprovar i passar curs. Tanmateix, això ho hem de fer. Per tant, anar bé a l’institut serà fonamental per participar en els projectes.

Esdevenen, així, una font de motivació a l’hora de començar el curs. Però, per què els hauria de motivar poder participar en els projectes? Idò perquè amb els projectes podran desenvolupar, en grups petits (en general, uns 4 alumnes), i amb el guiatge constant del tutor, productes del seu interès i amb un profit clar per a ells i pel seu entorn. Us pot fer pensar en les famoses Situacions d’Aprenentatge i no anireu errats, però amb diferències importants. Us en pos tres que criden l’atenció:

REQUISITS

Qui hi podrà participar?

El primer és tenir els estudis formals en regla. Per tant, un dels requisits serà dur-ho tot ben encaminat a l’institut.

He establert un mínim de dos mesos de tutoria individual abans de poder participar en els projectes. Això és perquè necessit estar segur de la responsabilitat i motivació de tots els integrants de l’equip.

Supòs que molts preferireu que els vostres fills dediquin el temps a les tasques de l’institut. Tanmateix, també hi ha famílies i alumnes que voldran expandir les possibilitats d’aprenentatge amb aquesta iniciativa.

Òbviament, les famílies hauran d’estar d’acord amb els projectes.

beneficis b
beneficis c
De què els servirà, però?

Per aprendre, per aprendre i per aprendre.

L’aprenentatge en majúscules és el resultat més clar i fonamental dels projectes.

Aprendre de les tasques específiques que hagin de fer, de com trobar la millor manera, de com avaluar-les, de com millorar-les.

Dels companys, compartint les seves tasques i les dels altres, fent pluges d’idees, triant plegats camins a seguir, eines, metodologies.

Aprendran un món de possibilitats. Agafaran experiència i confiança per encarar un món cada dia més ric i divers però alhora més complicat, on cada dia apareixen eines de treball noves que deixen desfasades les anteriors. Aprendran a veure que el més important és gaudir aprenent.

Tot plegat, convergeix en la consciència i la iniciativa que permeten aprendre a aprendre i a aprofitar allò après.